Баничка с кайма и праз

Когато трябва да готвиш за детенце, хапващо предимно месо, се учиш да приготвяш всякакви манджи с него. Синът ми продължава да е фен на кюфтетата, но аз искам да обогатявам опита и вкуса му, затова реших да му приготвя баничка (на която за щастие също е фен), но този път вместо яйца и сирене използвах телешка кайма и праз лук. Аз лично обичам много баница с месо, а ако и вие сте фенове на тази вариация на традиционната тестена вкусотия, тествайте следната рецепта у дома:



Необходими продукти:
500 г кори за баница (аз използвам Одрински кори, които са по-дебели от стандартните фини кори)
400 г телешка кайма
2 моркова
5-6 големи стръка праз лук
3-4 стръка пресен чесън
100 г студено масло
чубрица, кимион и сол на вкус
2 с.л. олио за тигана

Загряваме фурната на 180 градуса.

Загряваме олиото в тиган и задушаваме накълцания праз. Добавяме рендосаните моркови и готвим 2 минутки.

Добавяме пресния чесън и готвим още малко преди да добавим каймата.

Трик: Аз изсипвам каймата в купичка и добавям малко водичка в нея, след което с лъжица я разбърквам. Така, когато я добавя в тигана, ми е по-лесно да я натроша и да я задуша, така че да стане на трохи. 

Добавяме каймата и бъркаме хубаво, за да се раздроби и да стане на трохи.

Накрая добавяме подправките на вкус и бъркаме още малко, след което махаме от котлона.

Намазваме дъното и стените на тава с малко олио. Пълним корите, завиваме ги и ги редим в тавата.

Нарязваме маслото на парченца и ги редим върху баницата.

Печем за 30-тина минутки.

Баничката е още по-вкусна, ако я поднесете с пресни зеленчуци или зелена салата ;)

Коментари

Популярни публикации