Фалшива шкембе чорба

Никога не съм приготвяла шкембе чорба, тъй като не обичам миризмата на сурово шкембе, както и неговия вкус, когато се сготви. За сметка на това пък обичам вкуса на булюна, който се получава при варенето на чорбата. Затова винаги, когато мъжът ми си поръча шкембе в заведение или го приготви у дома, го нападам и започвам да сърбам бульона. Шкембето си остава за него.
Наскоро попаднах на тази идея за фалшива шкембе чорба, която ми допадна много, защото пропуска шкембето, но бульонът си остава почти същият. Феновете на шкембето може и да не я одобрят, но на мен ми харесва много и вярвам, че и на някои от вас ще допадне.


Необходими продукти:
1/2 кг печурки
80 г масло
1 ч.ч. прясно мляко
1 с.л. червен пипер
сол и черен пипер на вкус
4 скилидки чесън
5 с.л. червен винен оцет
2 с.л. лют червен пипер на люспи

Ще започнем с подготовка на лютивите добавки. Пресоваме чесъна и го добавяме в оцета. Разбъркваме добре, за да се смесят вкусовете. Изливаме го в купичка с лъжичка за поднасяне и дозиране.
В отделна купичка сипваме от лютивия червен пипер.

Измиваме печурките и ги нарязваме. По принцип гъбите не се мият, а само се почистват с четка, но аз предпочитам да ги измия хубаво непосредствено преди готвенето.

Задушаваме гъбите в половината от маслото. Когато гъбите поумекнат, добавяме 1 литър гореща вода и оставяме да ври на умерен огън за 20-тина минути.

Добавяме млякото, което сме затоплили предварително. Оставяме да кипне.

Междувременно загряваме останалото масло и запържваме червения пипер за 1-2 минутки, като бъркаме постоянно. Ако оставим пипера за по-дълго на котлона, ще прегори и ще придобие горчив вкус, затова внимавайте.

Изливаме запръжката в чорбата и отстраняваме от огъня.

Сервираме чорбата гореща заедно с паничките, пълни с апетитните люти добавки.

Коментари

Популярни публикации